Tuesday, February 10, 2009

Hari Yang Mencemaskan

Pada ari sabtu lepas, aku balik umah maksu aku kat Klang. First time aku pegi umah dia sendiri . Sblum ni aku pegi ngan family aku je. Mse pegi tu bas asyik rosak je. Geramnye.Tapi nasib baik

ade makcik sebelah aku ni yang ske borak. Aku borak nagn dia dari Tangkak sampai la dia trun kat Shah Alam. Mcm-mcm dia citer ngan aku. Bestla borak ngan makcik ni. Aku sampai kat stesen bas Meru kul 6 lebih. Lambat dari jangkaan aku. Mak su smpai pun kul 7 ptg. Pas tu kami gi umah mentua mak su aku. Masakkan dia peh gile sedap. Kat sne aku teringin nak tgk cite "Sblum menutup Mata " tp tak bleh sbab dia orang tgk cite ape ntah. Melepas la aku. Mse kat umah maksu serabut kpala otak aku, sepupu-sepupu aku asyik tanye mcm-mcm kat aku, pening nak jawab. Tapi budak-budak layan je. Agak bosan gak duduk sini sbb maksu aku keje , so tak leh nak jln-jln. Tapi mase ari ahad tu aku gi kenduri kwn maksu aku , pengatinnye doktor , gile ah majlis dia byk golongan korporat. Aku rase kecik sgt diri aku ble duduk dlm glongan dia orang. Majlis dia lebih kurang ala-ala Hindustan. Pas makan trus kite org balik. Aku trus tido letih sgt kot. Sok ptg tu mse aku nak gi stesen bas, tibe2 sensor kereta maksu aku hilang plak , x leh nak start kete. Pas tu dia org gi pnjam kete kwn . Pak su ap lg pecut gile2 tu pun x smpat kjar. kte org lmbat 3 mnt je . Terpakse la aku naik kat Shah Alam. Nasib baik

No comments:

Post a Comment

Permata Hatiku

Permata Hatiku